fbpx

Copywriting

Schrijven is mijn tweede natuur. Ik vind het leuk om lastige zaken op een simpele manier te verwoorden. Om verhalen op te tekenen of om (potentiële) klanten te verleiden om voor jouw product of dienst te kiezen. In duidelijke zinnen zonder wollig taalgebruik.

Op schrijfgebied kan ik het volgende met het grootste plezier voor je doen:

Of een tekst nou kort of lang is, pakkend of juist heel inhoudelijk, tekst is de kern van iedere website. Zonder tekst geen communicatie, zonder communicatie geen verbinding, dialoog of business. Het moet jouw bezoeker niet alleen duidelijk zijn wát je verkoopt en hoe, maar vooral ook waarom.

Goede teksten houden je bezoekers langer op je website en ze keren sneller terug voor een volgend bezoek. Met uiteindelijk een call to action: jouw product of dienst afnemen. Goed geschreven teksten leiden tot meer klanten en een hogere omzet.

Ik kan je helpen met het schrijven of herschrijven van SEO-vriendelijke website teksten.

Een blog is tegenwoordig een must om je website actueel te houden en om meer bezoekers te trekken. Het schrijven van een blog heeft vele voordelen:

  • je kunt een nieuw product of een nieuwe dienst meteen onder de aandacht brengen
  • je kunt inspelen op de actualiteit: gebeurt er iets in de wereld dat invloed heeft op jouw activiteiten, dan kun je er meteen op inhaken
  • door jouw expertise te delen met de lezers, bouw je een expertstatus op
  • je kunt je blog delen op social mediakanalen als Facebook en LinkedIn, die dan weer makkelijk door derden gedeeld worden, wat zorgt voor meer bezoekers naar je website
  • je kunt een blog handig combineren met het schrijven van een nieuwsbrief.

Een blog schrijven kost je als ondernemer veel tijd, vooral als je het met regelmaat wilt doen. Ik kan je helpen met het bedenken van content, het schrijven en plaatsen op de verschillende kanalen.

Een nieuwsbrief is een ideaal middel om bestaande klanten aan je te binden en nieuwe klanten aan te trekken, maar ook om je zakelijke relaties zoals leveranciers te informeren. Je kunt je lezers met enige regelmaat informeren over de laatste nieuwtjes, producten of aanbiedingen.

Het versturen van digitale nieuwsbrieven zorgt voor meer bezoekers op je website, wat de positie in de zoekmachines ten goede komt. Door regelmatig je statistieken te bekijken, kun je een goed beeld van het gedrag van de lezer krijgen, wat je weer kan helpen bij het bepalen van je content.

Een nieuwsbrief is een visitekaartje van je bedrijf, dus moet hij er professioneel uitzien en waardevolle informatie bevatten. Het versturen ervan is goedkoop: er zijn een aantal gratis softwarepakketten beschikbaar, maar ook bij een betaald pakket vallen de kosten mee.

Wil je digitale nieuwsbrieven gaan versturen, maar zie je op tegen alle rompslomp? Ik kan je dit uit handen nemen.  Je kunt zelf de onderwerpen aandragen (of ik help je ermee), het schrijven van foutloze teksten laat je lekker aan mij over.

Storytelling oftewel ‘het vertellen van verhalen’ is een moderne en krachtige manier van communiceren. Het vertellen van verhalen met personages waarin je lezer (je klant) zich kan identificeren, geeft jouw bedrijf een menselijk gezicht. Het geeft je de mogelijkheid om op een subtiele manier in te spelen op de dromen en verlangens van je klant, zonder de boodschap expliciet te noemen. Een voorwaarde is dat je jouw doelgroep goed kent.

Storytelling kun je op verschillende manieren inzetten. Binnen je bedrijf, bijvoorbeeld om de betrokkenheid van je personeel te vergroten. Of extern, om je klanten te informeren en verleiden. Verhalen worden nou eenmaal beter onthouden dan kille opsommingen van producteigenschappen of zakelijke verslagen. Bovendien laten ze zich makkelijker doorvertellen.

Verhalen vertellen vergt tijd en energie die jij wellicht niet hebt. Ik help je graag met prikkelende verhalen te schrijven, die bij de mensen blijven hangen.

Eindelijk is het zover: je nieuwsbrief, offerte of websitetekst is af. Je wilt het zo snel mogelijk versturen, want het maken ervan heeft al genoeg tijd gekost. Niet doen! Grote kans dat er nog fouten of slordigheden in staan. Want na een tijdje zie je sommige dingen gewoon niet meer.

Laat mij de eindredactie doen. Met een frisse blik haal ik de taalfouten eruit, zorg voor de juiste d-tjes en t-tjes en kijk kritisch naar de gebruikte leestekens. Maar ik kijk ook of een tekst helder is en creatief geschreven. Komt de boodschap over of staat het boordevol onbegrijpelijk vakjargon? Staan er niet veel herhalingen in, kan het eventueel ook korter? Duidelijker.

Ik werp graag de laatste blik op je tekst waardoor jij verzekerd bent van goede content!

Je hebt een geweldig idee voor een (online) training of cursus. Heel veel waardevolle informatie waarmee je anderen echt verder helpt. Maar waar begin je? Wat is een logische volgorde? Is het voor de lezer net zo duidelijk als voor jou? Is het volledig genoeg of kan er juist iets worden weggelaten?

Ik kan meeschrijven aan je training, structuur aanbrengen en de inhoud vormgeven. Met als resultaat dat jij jouw unieke product vol zelfvertrouwen kunt verkopen.

ouderwetse typemachine